Oefentoets Hoofdstuk 9

U krijgt nu als oefentoets vijf random vragen. Als u uw email adres invult, ontvangt u de vragen, uw eigen antwoorden en de juiste antwoorden per email. Veel succes!

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 9

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

 

e-mail adres:
1. In een enquête zien we de volgende vraag staan:

Hoe tevreden bent u over het bezoekersrestaurant?

  • Zeer ontevreden

  • Ontevreden

  • Tevreden

  • Zeer tevreden


Welke meetschaal wordt in deze vraag gehanteerd?
2. Welke van onderstaande vragen zijn 'open' vragen?
3. Een organisatie realiseert in haar primair proces onvoldoende kwaliteit en staat voor de keuze om haar proces aan te passen of te vernieuwen. De extra opbrengsten per jaar zijn verschillend per keuze en bovendien afhankelijk van de ontwikkeling van de klantvraag. Bij een toenemende klantvraag (waarvan de kans wordt ingeschat op 70%) is de extra opbrengst bij een aanpassing van het proces € 100.000 per jaar en bij een vernieuwing van het proces € 90.000 per jaar. Bij een afnemende klantvraag (waarvan de kans wordt ingeschat op 30%) is de extra opbrengst bij een aanpassing van het proces € 20.000 per jaar en bij een vernieuwing van het proces € 50.000 per jaar.



Moet de organisatie haar proces aanpassen of vernieuwen?
4. Hoeveel ideeën creëert u met de 635-methode?
5. Wat verstaan we onder een gebeurtenistelling?

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!