Oefentoets Hoofdstuk 9

U krijgt nu als oefentoets vijf random vragen. Als u uw email adres invult, ontvangt u de vragen, uw eigen antwoorden en de juiste antwoorden per email. Veel succes!

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 9

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I en II

 

e-mail adres:
1. 

Een administratieve organisatie heeft vier verschillende oplossingen bedacht om de doorlooptijd van haar administratieve processen te verkorten:

A) Digitalisering van het gehele proces

B) Aanvraagproces verbeteren

C) Meer medewerkers inzetten

D) Opleidingsniveau medewerkers verbeteren

Om te bepalen welke methode het meest geschikt is om toe te passen, heeft het managementteam de verschillende oplossingen met elkaar vergeleken met behulp van een Paired Comparison-analyse:



Welke oplossing is het meest geschikt? Motiveer uw antwoord.

2. 

Welke van onderstaande vragen zijn 'open' vragen?

3. 

Om nader te onderzoeken wat de impact is van de verschillende maatregelen om een proces te verbeteren, wil de kwaliteitscoördinator interviews in de organisatie houden. Om de resultaten snel te kunnen verwerken, stelt de kwaliteitscoördinator 20 vragen op die de respondenten gewoon met ja en nee kunnen beantwoorden.

Welke twee kenmerken heeft de interviewmethode die deze kwaliteitscoördinator hanteert?

4. 

Een businessanalist wordt gevraagd een verkennend onderzoek uit te voeren naar aanleiding van het teruglopen van de omzet bij een bedrijf. Hij besluit een aantal stakeholders te interviewen, uitgaande van de algemene vraag "Waarom denkt u dat de omzet terugloopt?". Op basis van de antwoorden besluit de businessanalist op welke wijze hij meer in detail doorvraagt.

Welke interview methode past deze businessanalist toe? Motiveer uw antwoord.

5. 

In een enquête zien we de volgende vraag staan:

Hoe tevreden bent u over het bezoekersrestaurant?


  • Zeer ontevreden

  • Ontevreden

  • Tevreden

  • Zeer tevreden


Welke meetschaal wordt in deze vraag gehanteerd?


Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!