Hoofdstuk 1

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 1

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

e-mail adres:
1. 

Waarom is het verandermechanisme in het INK-model zowel op de PDCA-cyclus, als op de IMWR-cirkel gebaseerd?

2. 

Als u met procesmanagement aan de slag gaat, brengt u eerst focus aan. Met deze focus wordt in feite de reden bedoeld waarom u met procesmanagement aan de slag wil. Welke drie stappen helpen u om deze focus aan te brengen?

3. 

Dienstverleningsprocessen zijn in het algemeen goed zichtbaar voor de klant. Benoem twee kenmerkende verschillen tussen een dienstverleningsproces en een proces dat juist een hoge verborgenheid voor de klant heeft.

4. 

Over welke drie factoren moet een medewerker beschikken om bepaald gedrag te vertonen?

5. 

Een restaurant in de binnenstad heeft Italiaanse gerechten op het menu staan. Elke avond is het er erg druk. In het restaurant werken op een avond gemiddeld 12 medewerkers, waarvan 4 in de bediening. Eén medewerker verzorgt de administratie. Op speciale dagen (feestdagen, kermis) is het elk jaar drukker, waardoor de eigenaar hier al bij voorbaat in de planning rekening houdt. Welke driedeling in processen herkent u in deze beschrijving? Geef van elk proces een voorbeeld aan de hand van bovenstaande omschrijving van het restaurant.


Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!