Hoofdstuk 1

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 1

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

e-mail adres:
1. Over welke drie factoren moet een medewerker beschikken om bepaald gedrag te vertonen?
2. Een bedrijf koopt grote rollen staalplaat in om er uiteindelijk profielen van te maken die gebruikt worden als vangrails langs de snelweg. Bij de goederenontvangst worden de staalrollen ontvangen waarbij gecontroleerd wordt of het materiaal voldoet aan de juiste specificaties. De rollen worden met speciale heftrucks aan het magazijn geleverd.

Waarom kan de ontvangst van materialen tot en met de doorlevering aan het magazijn als een proces beschouwd worden? Licht uw antwoord toe aan de hand van de definitie van een proces.
3. Een restaurant in de binnenstad heeft Italiaanse gerechten op het menu staan. Elke avond is het er erg druk. In het restaurant werken op een avond gemiddeld 12 medewerkers, waarvan 4 in de bediening. Eén medewerker verzorgt de administratie. Op speciale dagen (feestdagen, kermis) is het elk jaar drukker, waardoor de eigenaar hier al bij voorbaat in de planning rekening houdt. Welke driedeling in processen herkent u in deze beschrijving? Geef van elk proces een voorbeeld aan de hand van bovenstaande omschrijving van het restaurant.
4. Geef in één schema het profiel weer van de vier V’s (variatie, verscheidenheid, verborgenheid en volume) voor de IKEA. Motiveer uw antwoord.
5. Waarom is het verandermechanisme in het INK-model zowel op de PDCA-cyclus, als op de IMWR-cirkel gebaseerd?

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!