Hoofdstuk 3

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 3

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

e-mail adres:
1. 
Een bepaalde supermarktketen heeft als doel gesteld om de goedkoopste te zijn van alle supermarkten. Eén van de processen van een supermarkt is het magazijnbeheer. Noem twee prestatie-indicatoren voor dit proces, afgeleid van het doel van deze supermarktketen?
2. 
Een proces is bestuurbaar als het voorspelbaar verloopt en als het effect van een ingreep in het proces voorspelbaar is. Licht dit toe aan de hand van een voorbeeld.
3. 
Een groothandel in technische onderdelen wil de komende jaren haar omzet vergroten. Benoem twee mogelijke kritische succesfactoren voor deze groothandel. Motiveer uw antwoord.
4. 
Een online boekenwinkel heeft zich ten doel gesteld om de snelste leverancier van boeken te zijn. Het primaire proces verloopt in het kort als volgt: boek bestellen (klant), betalingscondities controleren, bestelorder aanmaken, order verzamelen, order inpakken, order verzenden, betaling bewaken. Geef een prestatie-indicator voor het proces, die een relatie heeft met het doel van de boekenwinkel.
5. 
Een bakker betrekt zijn grondstoffen (diverse soorten meel) van een molenaar. Om de dagelijkse broden te kunnen produceren, heeft hij onder meer 250kg tarwemeel nodig, welke hij dagelijks laat aanleveren door de molenaar. Om er zeker van te zijn dat het vervolg van het bakproces goed verloopt, wil de bakker een inputregeling op het bakproces aanbrengen, zodat hij elke dag gegarandeerd beschikt over 250kg tarwemeel. Geef een voorbeeld van een preventieve, correctieve en corrigerende maatregel op de inputregeling van dit bakproces.

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!