Hoofdstuk 9

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 9

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

 

e-mail adres:
1. Welke van onderstaande vragen zijn 'open' vragen?
2. Een organisatie realiseert in haar primair proces onvoldoende kwaliteit en staat voor de keuze om haar proces aan te passen of te vernieuwen. De extra opbrengsten per jaar zijn verschillend per keuze en bovendien afhankelijk van de ontwikkeling van de klantvraag. Bij een toenemende klantvraag (waarvan de kans wordt ingeschat op 70%) is de extra opbrengst bij een aanpassing van het proces € 100.000 per jaar en bij een vernieuwing van het proces € 90.000 per jaar. Bij een afnemende klantvraag (waarvan de kans wordt ingeschat op 30%) is de extra opbrengst bij een aanpassing van het proces € 20.000 per jaar en bij een vernieuwing van het proces € 50.000 per jaar.



Moet de organisatie haar proces aanpassen of vernieuwen?
3. Wat verstaan we onder een gebeurtenistelling?
4. Een onderzoeker wil met behulp van interviews aan meer informatie komen. Hij stelt als randvoorwaarde dat het interview goed reproduceerbaar is en dat hij de antwoorden in zeer korte tijd kan verwerken want hij wil een aantal honderden interviews afnemen.

Wat voor een interview methode moet de onderzoeker hanteren?
5. Om nader te onderzoeken wat de impact is van de verschillende maatregelen om een proces te verbeteren, wil de kwaliteitscoördinator interviews in de organisatie houden. Om de resultaten snel te kunnen verwerken, stelt de kwaliteitscoördinator 20 vragen op die de respondenten gewoon met ja en nee kunnen beantwoorden.

Welke twee kenmerken heeft de interviewmethode die deze kwaliteitscoördinator hanteert?

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!