Hoofdstuk 9

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 9

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

 

e-mail adres:
1. Een organisatie realiseert in haar primair proces onvoldoende kwaliteit en staat voor de keuze om haar proces aan te passen of te vernieuwen. De extra opbrengsten per jaar zijn verschillend per keuze en bovendien afhankelijk van de ontwikkeling van de klantvraag. Bij een toenemende klantvraag (waarvan de kans wordt ingeschat op 70%) is de extra opbrengst bij een aanpassing van het proces € 100.000 per jaar en bij een vernieuwing van het proces € 90.000 per jaar. Bij een afnemende klantvraag (waarvan de kans wordt ingeschat op 30%) is de extra opbrengst bij een aanpassing van het proces € 20.000 per jaar en bij een vernieuwing van het proces € 50.000 per jaar.



Moet de organisatie haar proces aanpassen of vernieuwen?
2. Bij welke soort beslissingen moet u gebruik maken van expertsystemen om een zo goed mogelijke uitkomst te genereren?
3. Wat verstaan we onder een gebeurtenistelling?
4. Een onderzoeker wil met behulp van interviews aan meer informatie komen. Hij stelt als randvoorwaarde dat het interview goed reproduceerbaar is en dat hij de antwoorden in zeer korte tijd kan verwerken want hij wil een aantal honderden interviews afnemen.

Wat voor een interview methode moet de onderzoeker hanteren?
5. Welke van onderstaande vragen zijn 'open' vragen?

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!