Oefentoets Hoofdstuk 5

U krijgt nu als oefentoets vijf random vragen. Als u uw email adres invult, ontvangt u de vragen, uw eigen antwoorden en de juiste antwoorden per email. Veel succes!

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 5

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

e-mail adres:
1. Een organisatie wil de variatie in haar processen verminderen om op die manier de betrouwbaarheid van productkwaliteit te verhogen. Welke specifieke verbetermethode kan de organisatie het beste toepassen?
2. Vertel in eigen woorden op welke manier u de systeemtheorie kunt gebruiken om een complex probleem in uw organisatie op te lossen?
3. In het algemeen wordt Total Quality Management (TQM) beschouwd als een procesgeori├źnteerde filosofie voor het verbeteren van de klanttevredenheid door het leveren van een kwalitatief steeds beter product of betere dienst (Mehra, Hoffman en Sirias, 2001). De literatuur is echter niet eenduidig over wat TQM nu precies is. Welke vijf elementen komen bij de bespreking van het onderwerp TQM telkens weer terug?
4. Een directeur van een fabriek wil graag dat zijn medewerkers signaleren wanneer er mogelijke procesfouten aanwezig zijn. Elke medewerker heeft daarom de bevoegdheid om in te grijpen als een procesfout wordt ontdekt.

Hoe noemen we deze Lean methode?
5. Wat verstaan we onder 'open innovatie'?

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!