Oefentoets Hoofdstuk 5

U krijgt nu als oefentoets vijf random vragen. Als u uw email adres invult, ontvangt u de vragen, uw eigen antwoorden en de juiste antwoorden per email. Veel succes!

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 5

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

e-mail adres:
1. Een meubelfabriek heeft al een aantal malen verstoringen gehad in haar proces omdat er geen klinknagels in het magazijn lagen. De productiechef concludeert dat de veiligheidsvoorraad klinknagels in het magazijn moet worden verhoogd. Is dit een juiste conclusie? Licht uw antwoord toe.
2. Vertel in eigen woorden op welke manier u de systeemtheorie kunt gebruiken om een complex probleem in uw organisatie op te lossen?
3. Een organisatie wil de variatie in haar processen verminderen om op die manier de betrouwbaarheid van productkwaliteit te verhogen. Welke specifieke verbetermethode kan de organisatie het beste toepassen?
4. In het algemeen wordt Total Quality Management (TQM) beschouwd als een procesgeori├źnteerde filosofie voor het verbeteren van de klanttevredenheid door het leveren van een kwalitatief steeds beter product of betere dienst (Mehra, Hoffman en Sirias, 2001). De literatuur is echter niet eenduidig over wat TQM nu precies is. Welke vijf elementen komen bij de bespreking van het onderwerp TQM telkens weer terug?
5. Wat verstaan we onder 'open innovatie'?

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!