Hoofdstuk 5

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 5

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

1. 

Een organisatie wil de variatie in haar processen verminderen om op die manier de betrouwbaarheid van productkwaliteit te verhogen. Welke specifieke verbetermethode kan de organisatie het beste toepassen?

2. 

In het algemeen wordt Total Quality Management (TQM) beschouwd als een procesgeoriënteerde filosofie voor het verbeteren van de klanttevredenheid door het leveren van een kwalitatief steeds beter product of betere dienst (Mehra, Hoffman en Sirias, 2001). De literatuur is echter niet eenduidig over wat TQM nu precies is. Welke vijf elementen komen bij de bespreking van het onderwerp TQM telkens weer terug?

3. 

Voor het verbeteren van processen kennen we verschillende specifieke verbetermethoden. Voor het verbeteren van de gehele organisatie kennen we verschillende integrale verbetermethoden. Welke van onderstaande methoden zijn de integrale verbetermethoden?

4. 

Wat verstaan we onder 'open innovatie'?

5. 

Een meubelfabriek heeft al een aantal malen verstoringen gehad in haar proces omdat er geen klinknagels in het magazijn lagen. De productiechef concludeert dat de veiligheidsvoorraad klinknagels in het magazijn moet worden verhoogd. Is dit een juiste conclusie? Licht uw antwoord toe.


Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!