Hoofdstuk 5

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 5

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

e-mail adres:
1. 

Een directeur van een fabriek wil graag dat zijn medewerkers signaleren wanneer er mogelijke procesfouten aanwezig zijn. Elke medewerker heeft daarom de bevoegdheid om in te grijpen als een procesfout wordt ontdekt.

Hoe noemen we deze Lean methode?

2. 

Vertel in eigen woorden op welke manier u de systeemtheorie kunt gebruiken om een complex probleem in uw organisatie op te lossen?

3. 

Voor het verbeteren van processen kennen we verschillende specifieke verbetermethoden. Voor het verbeteren van de gehele organisatie kennen we verschillende integrale verbetermethoden. Welke van onderstaande methoden zijn de integrale verbetermethoden?

4. 

Wat verstaan we onder 'open innovatie'?

5. 

Een meubelfabriek heeft al een aantal malen verstoringen gehad in haar proces omdat er geen klinknagels in het magazijn lagen. De productiechef concludeert dat de veiligheidsvoorraad klinknagels in het magazijn moet worden verhoogd. Is dit een juiste conclusie? Licht uw antwoord toe.


Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!