Hoofdstuk 5

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 5

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I

e-mail adres:
1. 

Voor het verbeteren van processen kennen we verschillende specifieke verbetermethoden. Voor het verbeteren van de gehele organisatie kennen we verschillende integrale verbetermethoden. Welke van onderstaande methoden zijn de integrale verbetermethoden?

2. 

In het algemeen wordt Total Quality Management (TQM) beschouwd als een procesgeoriënteerde filosofie voor het verbeteren van de klanttevredenheid door het leveren van een kwalitatief steeds beter product of betere dienst (Mehra, Hoffman en Sirias, 2001). De literatuur is echter niet eenduidig over wat TQM nu precies is. Welke vijf elementen komen bij de bespreking van het onderwerp TQM telkens weer terug?

3. 

Een machinefabriek wil de beschikbaarheid van haar machinepark vergroten. Ze heeft eerst geïnventariseerd hoe het staat met de huidige Overall Equipment Effectiveness (OEE). Ze heeft het volgende gemeten:

Het beschikbaarheidspercentage b bedraagt 90%

Het performancepercentage p bedraagt 90%

Het kwaliteitspercentage k bedraagt 90%

Hoeveel bedraagt de OEE?

4. 

Wat verstaan we onder 'open innovatie'?

5. 

Vertel in eigen woorden op welke manier u de systeemtheorie kunt gebruiken om een complex probleem in uw organisatie op te lossen?


Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!