Hoofdstuk 7

Welkom bij de oefentoets van Hoofdstuk 7

Liever deelnemen aan een klassikale examentraining? Klik hier voor de mogelijkheden!

Door uw e-mail adres in te vullen, ontvangt u de antwoorden automatisch in uw mailbox. Hiermee abonneert u zich ook meteen op relevante nieuwsberichten, gerelateerd aan Procesmanagement in de praktijk. U kunt zich op elk moment hiervoor afmelden!

Nu ook beschikbaar: Werkboek deel I en II

 

e-mail adres:
1. 
Wat betekent het acronym "Tim Woods"?
2. 
Noem vier redenen waarom een dienstverleningsproces afwijkt van een productieproces?

 
3. 
In onderstaand schema is een proces weergegeven.



Door lijnbalancering toe te passen verkorten we de doorlooptijd.

Wat worden de procestijden per werkstation als lijnbalancering wordt toepast?
4. 
Bij het onderzoeken of de activiteiten al dan niet waarde toevoegen voor uw klant, kunt u onderscheid maken in drie soorten activiteiten. Welke drie soorten activiteiten zijn dat (en licht elke soort activiteit kort toe)?
5. 
Hieronder ziet u de beschrijving van een Lean instrument (“wat is het?” en “wat doet het?”).

Wat is het: Een manier om de kern van het probleem te achterhalen.

Wat doet het: Realiseren van een structurele oplossing (ipv symptoombestrijding).

Klik op "Inleveren" om uw resultaten te zien!